söndag 30 september 2012

nuså..


Nu har jag bestämt mig för hur jag ska göra med bloggen..

Det är nämligen såhär att om jag glömmer bort att skriva här på några dagar, då får jag ångest över det, och tänker att jag måste skriva. Men jag glömmer det återigen.. Då måste jag fundera över allt som hänt under senaste tiden och skriva en massa långa tråkiga (?) inlägg om de senaste veckorna.
Så därför har jag bestämt mig för att jag ska skriva små korta inlägg här när det händer något eller om jag gjort något speciellt. Eftersom jag kan blogga och lägga upp bilder från mobilen så kan jag ju göra det nästan närsomhelst :)

Jag har massor med planer för hur jag ska göra bloggen med aktiv och rolig, men jag har inte haft varken ork eller lust till det på senaste tid.
Jag är sjuk hela tiden, jag blir aldrig riktigt friskt. Så nu har jag tagit steget och sökt hjälp för det. För 2 veckor sedan var jag och tog blodprov, och skulle få svar inom några dagar. Men jag har inte fått något svar ännu. Så imorgon ska jag ringa dem och be dem berätta vad som är fel på mig. För nu är jag så JÄVLA less på det här. Jag vill bli frisk & kunna leva normalt!

Nog om det.
Idag har det varit hopp och trab träning här hemma med några ridtravare :)
Det var roligt, jag fick hoppa upp och rida på två hästar för att ägarna skulle få se från marken hur deras hästar & jobbade under ryttare. Liiite läskigt var det, men det gick bra :)
Nisse var superduktig idag, och var mjuk och lyssnade ganska bra.
Jag är stolt eftersom jag knappt orkar rida ordentligt och han har inte ridits på 2 veckor. Vi hoppade inte alls högt, en 5 1/2 och ett hinder på 50 fick räcka som träning för dagen.

Jag sålde en sadel till en tjej som var här idag som inte hade en så passande sadel, fick 600 kronor för den. Helt okej eftersom jag inte har någon användning för den.
Jag har 6 stycken sadlar... haha !
Dock så är en av dem en islandssadel som ligger ute för försäljning, men om jag av någon konsig anledning skulle behöva den då är det bara att ta den :P
Favvosadeln är nog min dressyrsadel, den är heeelt underbar !

Tillbaka till det senaste ämnet, jag fick i alla fall pengar för den idag. Så nu har jag ääääntligen beställt "en grej" som jag har funderat på i några månader om jag ska köpa eller ej.
Nu har jag gjort det, och jag hoppas att det blir bra! :D


Någon som kan gissa vad det är? :)

1 kommentar: