fredag 31 augusti 2012

dött.....




Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen..
Men ändå så ser jag att besöksstatistiken ökar.. :o
Hmm, skumt eftersom jag typ inte länkar min blogg någonstans eller är inne på så värst många bloggar och kommenterar och sånt.
Aja, säger väl som jag gör i varje inlägg, "Jag ska bli bättre på att blogga".

Den senaste tiden har jag haft fullt upp, verkligen.
Den största grejen som har hänt är väl att jag öppnat en liten affär!
Jag har med stor hjälp av Eva och Janne köpt in en massa begagnade hästprylar från bekanta.
Köpte det mesta osett för en summa pengar. Det var som julafton när jag skulle kolla genom allt.
Allt läder var mögligt och jätteäckligt, täcken och allt sånt var typ grått.
Tvättade och smörjde i tre dagar (!!). Så nu är allt superfint! :)

Sköter den största delen av försäljningen via facebok :)
Ska snart lägga upp alla prylar här, men det krävs nog en hel dag för det, så det kanske blir i helgen :)
Har fått en del saker sålda, men det går ju i perioder när folk köper eller inte köper.

Eva har hjälpt mig en del med ridningen på banan med Nisse, och vi har fokuserat på galoppen.
Står jag i fältsits och låter honom springa på framåt så har han en jättefin galopp. Sitter jag däremot framåtlutad och håller in honom så orkar han inte riktigt och travar med bakbenen istället.

Den 9 augusti så var det kvällshoppning på Ingelsta. Jag gick ner ett snäpp och hoppade 60 igen, men jag hade som mål att hålla galoppen runt hela banan. Vilket vi nästan lyckades med jättebra! :) Har ju trots allt en travare..
Film kommer upp på youtube när jag har tid, länkar självklart då :)

Nu till en lite sämre del..
Nisse är till salu. (typ)
Om rätt köpare dyker upp så säljer jag honom.

Vi har fått problem, eller egentligen har vi haft det hela tiden, men jag är så less på det nu.
Från dag 1 när jag red ut så dummade han sig och höll på. Jag tyckte att jag vann varje gång.
Men hade jag gjort det så skulle han inte fortsätta bråka. Han vänder hemåt när han känner för det.
Hindrar man honom ställer han sig, backar ner i diken, sparkar och är allmänt dum!

Jag har väl blivit rädd.. Sista gången så stegrade han jättehögt, backade ner i diket, upp på åkern på andra sidan, slängde sig åt sidan i diket och sparkade så fort jag använde skänklarna.. Slutade med att jag hoppade av innan jag skulle flyga av. Gick hem med honom, men då jävlar ville han inte ens gå i min takt, då skulle han stanna och glo på en massa saker.. Jag grät hela vägen hem. Kände väl då att jag var less.

Gränsen gick väl när jag och Jenny bestämde oss för att vi skulle köra honom. Det gick jättebra tills vi bad honom om något, typ gå ett steg åt höger.. Då började han sparka som en idiot, stegra och slänga sig i diket, sen backade han ner Jenny som satt i vagnen i diket..
Som tur var gick jag med longeringslina som satt fast i grimman på honom. Jag blev verkligen jätterädd :(

Så på kvällen la jag ut annons på honom..
Ingen vettig person har hört av sig ännu, bara skumma personer och personer som vill ha honom på foder.

Nisses förra ägare var här för en vecka sen och red ut med honom, då fick jag nytt hopp :)
Hon berättade för honom att så gör man inte!
Tillslut, efter några sparkar och några dikbesök så gick det bra.
Nu ska jag fortsätta kämpa!

Ska mest fokusera på att det är roligt att rida ut och att vi inte behöver rida ut så långt ensamma.
Helena och Ida ska rida med mig ibland, då ska vi ta oss ut på lite längre turer :)
Ska även starta två pay and jumps nu på hösten :)
Det är KM ena dagen, men de har en "välj din egen höjd" klass också :)
Men jag tänkte att det är nog svårare banor då, så det blir en 60 cm så fokuserar vi på att komma runt i galopp denna gång också :) Tror att vi kommer ha nytta av det i framtiden, då spelar höjden ingen roll :)
Ska även vara med på DM i ridtravarföreningen i Oktober :)
Vet dock inte vilka grenar och vilka klasses..
De är: 40 cm, 60 cm, 80 cm i hoppningen. Blir nog 60 ;)
E0, D0 & B2 i dressyren.. Om galoppen är bättre än i dagsläget blir det nog B2.
Självklart ska vi vara med på traben också :D
Det är ju jag som designar banan :D

Har även en träning den 15 september inbokad :D
Mycket som händer för oss, så inte kan jag sälja honom nu :D

Men nu ska jag sluta skriva, annars blir detta bara ett hullerombuller inlägg...
Jag är trött eftersom jag är sjuk :(

Några bilder får avsluta detta inlägg, för visst gillar ni bilder? :)




Mina fina pollar efter en barbackatur i spöregn, åska & blixtar med min fina vän Mikaela.

Roooooosa

Inte planerat att se likadana ut i skolan?

Min ÄLSKADE Diamant <3
Numera barfotahäst :)

2 kommentarer:

  1. Vart har du köpt dom rosa benskydden ? :)

    sugen på att vara med i våran bloggtävling, du kan vinna en goodiebag med hästprylar !
    http://deepshit.blo.gg/2012/september/blogg-tavling.html#comment

    SvaraRadera
  2. Vilken fin häst du har! Gillar färgen skarpt =)

    SvaraRadera