onsdag 1 augusti 2012

1:a augusti

Nu är det 1:a augusti och dagen är snart slut. 26 dagar kvar till skolan börjar..
Jag har inte gjort något speciellt på lovet känns det som.
Jag har mest varit hemma och inte gjort något.
Jag jobbade de 3 första veckorna.

Fast en "speciell" sak har jag ju gjort. Jag var hemma hos min vän Mickis några dagar,
Vi hade det så roligt! Shoppade, grillade, skrattade, åt glass, va hundvakt. Hade jätteroligt! :)

I torsdags så var vi med på kvällshoppningen på Ingelsta.
Han var superfin på framridningen, och även fast det inte gick som vi hade hoppats så är vi nöjda :)

Jag red en rund på 70 cm, han vägrade på två hinder, hinder 2, en regnbågsfärgad oxer blev det första stoppet. Jag tittade på den och var jättenervös, så självklart stannar han. Jag gjorde en pytteliten volt i galopp och hoppade snett, men över kom vi :) Andra stoppet blev på 5:e hindret som var en trippelbarr (som vi endast hoppat en gång tidigare) Gjorde någon slags volt och försäkte igen och då hoppade han :) Resterande 2 hinder gick bra :)
Här är en film:
Night's of Glory kvällshoppning 70 cm


Mickis hoppade 80 cm med honom.
Första, andra, tredje & fjärde hindret gick bra!
Men femte hindret ville han verkligen inte hoppa :(
Mickis råkade ut för en olycka och har typ ingen kraft i sin hand, så hon har svårt att rida, så jag tycker att hon var tuff som både red fram honom innan jag hoppade, och innan hon skulle hoppa + att hon tog sig över 4 hinder på banan! :)

Night's of glory kvällshoppning 80 cm

Vi är nöjda :)
Vi var inte bäst, men tror nog att vi var snyggast !!






Helena har varit här en gång och ridit Nisse, det gick bra :) Hon kommer hit imorgon också och ska hoppa lite. Hon fick nämligen en start i kvällshoppningen på Nisse av mig i födelsedagspresent :)

Red "lektion" idag för Eva, det gick superbra ! :)
Övade på att kunna hålla galoppen mellan hinder och även att kunna galoppera ett varv på en volt mellan hindren :)

Blev klar med mina röda stigbyglar igår, så de använde jag idag :)
La upp dem på facebook för att se om det fanns något intresse för att köpa dem.
10 minuter senare så är pengarna överförda till mitt konto! Niiiice!

Nu ska jag köpa in flera stigbyglar och färga dem och försöka sälja :)
Dock så vet jag inte hur bra det kommer att gå, det finns nog flera som är händiga och kan göra det själva :(
Men men, hoppas att någon vill köpa dem i alla fall, ska köpa flera färger så att jag kan sälja flera och ha till mina olika outfits :)

Juste ! Jag sålde mina ridstövlar som jag får förskräckliga skoskav av fastän jag har använt dem i ett halvår..
Så jag var på hööks häromdagen och köpte ett par nya ! :D
Hittade ett par:

Hickstead Horsehead
Jag älskar dem ! :)

Nu ska jag glo film en stund, sen ska jag sova :)

1 kommentar:

  1. Hej :) Nu är jag back in business igen. Vilka av sakerna var du intresserade av? Mvh Fia

    SvaraRadera