onsdag 19 december 2012

Dött

Det har liksom varit lite dött här.. Har egentligen haft massor att skriva om men jag har inte haft någon ork eller tid till det :(
I slutet av oktober så bestämde jag och en tjej att vi skulle byta häst på prov i två månader för att se om det kanse skulle passa bättre.
Jag fick hem en 10-årig varmblodsvalack som heter Galini. Han är inte så värst utbildad och att springa fort är det bästa han vet ;)
Han är snäll & rolig att rida ut på, men han är lite skrajsen av sig och det gjorde mig väldigt osäker. Även det att han inte är utbildad och bara springer framåt gjorde väl så att jag ändrade mig och ville a tillbaka Nisse.
Så för typ två veckor sedan så hämtade vi hem Nilsson igen :)
Det kom ju en massa snö och han hade inga gulskor så vi väntade en vecka med att rida tills hovis varit här. Red första ridturen i söndags och det var hääärligt! Red tillsammans med Denise och hennes lånehäst :) vi både travade och galopperade :D

Nu har jag dock blivit sjuk så jag har inte kunnat gjort någonting -.-
Suck, jag hatar att vara sjuk! Skulle göra vad som helst för att få må bra & slippa vara sjuk hela tiden!

Här kommer lite bilder på Galini & på Nilsson :)











2 kommentarer:

  1. Hallå! :-) Fibersand heter materialet jag rider på, om du var intresserad av underlaget. :-) Råkade se det nu och kom på att du frågat.

    MVH Jossan

    SvaraRadera
  2. Okej, tack för ditt svar :)
    Tror aldrig jag sett sånt förut?! Eller så har jag inte tänkt på det bara :p
    Googlade lite på det och det verkar vara ett jättebra underlag :D

    SvaraRadera