fredag 21 december 2012

Uteritt 21/12-12

Har varit sjuk sen i söndagsnatt så jag har inte kunnat gjort någonting och det har gjort mig fruktansvärt rastlös.
Hästarna har gått ute dygnet runt vilket varit väldigt skönt för då vet man att de får röra på sig liite mer än om de står i box under nätterna, dämpar det dåliga samvetet över att jag inte kunnat rida :)

Men idag mår jag rätt så mycket bättre men jag kände att jag skulle gå under om jag inte fick rida lite. Så jag gick och hämtade Nils i hagen (vilket gick super), sadlade och tränsade och gav mig ut på raksträckan. Skrittade en bit och bara njöt över att få sitta på min fina igen. Jag tänkte vända efter typ 100 meter men bestämde mig för att trava lite istället.
Oooh vilken häst! Han travade lungt på och lyssnade prima på mina hjälper, så jag ställde honom åt båda hållen fast han fortfarande gick spikrakt framåt. Kunde även öka och minska farten huuur mucket som helst.
Vi tog oss ända till raksträckans början/slut :) 1 km är väl ingenting tycker ni, men för oss är det. Vi har endast ridit den vägen 3 gånger utan att bråka på 1 år & 4 månader.
Jag hoppas verkligen att det håller i sig och att vi i framtiden kommer kunna galoppera hela raksträckan utan att behöva bråka :)

Invigde även mina egendesignade boots idag, de satt som en smäck!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar