onsdag 11 april 2012

en början

Tänkte nu att jag ska börja skriva på denna blogg.
Här kommer jag skriva om mig och mina två hästar.
Och lite annat som händer i mitt liv.
Jag har två varmblod som är 22 & 11 år.

Diamant född 1990 har jag haft sen den 4 april 2010.
Jag har honom som foderhäst på livstid.
Han älskar att gå framför vagn så det brukar vi göra.
Ska sätta igång honom och bygga muskler så att vi kan
ta låga ridturer i sommar :)




"Nisse" född 2001 har jag haft sen den 22 juli 2011.
Han är min alldeles egna häst.
Det har varit en tuff tid för mig att lära känna honom och lära
mig rida honom på rätt sätt.
Men nu har vi äntligen börjat förstå varandra mer och mer.
Han älskar att hoppa, men jag är mer åt dressyrhållet just nu,
men det kan ju ändras allt eftersom jag blir modigare :)
Jag har även en hund som heter Fame och är född 2004.
Henne har jag också på foder på livstid.
Hon följer efter mig vart jag än är, och hennes bästa
stund på dagen är när jag kommer hem från skolan.
Hon har atros i båda armbågarna och pålagringar
i ryggkotorna. Hon har back on track på nätterna och
imorgon ska vi åka och simträna med henne för första gången :)



Det var det jag kunde skriva om mig.
Nu ska jag försöka börja blogga så ofta som möjligt.
Kanske kommer upp bilder och texter från innan som jag känner att jag vill skriva :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar