lördag 14 april 2012

uppdatering på kvällen

Det blir inte alltid som man tänkt sig :P
Tänkte ju att jag skulle gå ut i stallet, mocka, sen rida Nisse och eventuellt tömköra Diamant.
Jag gick ut, mockade, sladdade ridbanan, sen red jag Diamant !!
Det var evigheter sen jag red honom på banan, det gick såå bra.
Gjorde mycket små volter och serpentinbågar i skritt, sen travade på volter och även bara runt fyrkantsspåret.
Det gick jätte bra efter några varv, inte visste jag att min gammelgubbe kunde gå så "bra" i form :D
Sen tänkte jag att jag skulle prova att galoppera på en långsida, han älskade det. Jag älskar hans galopp, den är så mjuk och långsam och härlig (till skillnad från Nisses turbogalopp)
Saktade av till skritt, men det tyckte inte diamant, jag smackade till en gång för att han skulle öka skritten, men då började han galoppera, från skritt :D
Min älskade gubbe <3
Efter att jag ridit så tog jag fyrhjulingen och sladden och sladdade HELA hagen, typ varenda kvadratmillimeter, det tog 1 1/2 timme ;) Det blev fint i alla fall.

Imorgon kommer det en tjej som eventuellt ska bli medryttare på Diamant eller Nisse.
Tänkte att hon i framtiden kan hoppa Nisse och rida ut med Diamant :) Så kan jag ha ridsällskap också, det är något jag saknar. Speciellt när Nisse larvar sig så mycket när man rider ut, så man tröttnar lite på att det alltid ska bli "bråk" på uteritterna.
Vi får se hur det går och om hon tycker om mina hästar :)
Här kommer lite bilder från dagen :)
 Vårtecken
 Fame hjälpte till att sladda
 Min fina Diamant
 Detta är bara en del av hagen, innan sladdning
 Efter sladdning, nu kommer det växa mycket gräs :)
Jag råkade köra fast, så då blev det lite smutsigt.. Tvättade faktiskt den sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar