torsdag 12 april 2012

tömkörning

Den 9:e april hade ridtravarförbundet tömkörningskurs för Emma Starck på Ökna.
Jag tömkörde en lektion för Emma, och det gick underbart bra, Nisse var superduktig!
Det blev inte så bra bilder eftersom det var i ett ridhus, så här är en bild från uppvärmingen på parkeringen :P
I slutet av dagen red jag även en lektion på min fina Nisse, och även den gick bra.
Vi jobbade mycket med att ställa utåt och rakställa, samt att jag tränade på att inverka med hjälp av sätet.

Min älskade Diamant och hans medryttare tömkörde en lektion också, och det gick superbra.
Så som jag kämpat i två år för att få honom att gå så bra som han gjorde i måndags !
Idag var jag ju tvungen att testa om det skulle gå bra att tömköra utan experthjälp, och jisses vilken häst jag har! Han svävade i traven och gick i en härlig form. Vi tränade massor på galoppfattningar.
Jag får böja mig ner, då börjar han galoppera, tror att det har och göra med att en gång så slängde vi lite grus på honom för att han skulle börja lyssna :P
Hela passet avslutades med att jag skulle precis sakta av, men janne böjer sig ner för att ta upp skräp från backen, då började Nisse galoppera. Jag blev lessen eftersom det hade gått så bra hela tiden men det blev ett dåligt slut :(
Nisse fick massor med beröm mellan tårarna och massa morötter, för det var ju inte han som gjort fel.
Han gjorde ju precis så som vi hade bett honom göra under hela passet, bara det att jag inte bad honom om det. Men men, nu kan jag tänka tillbaka på att det faktiskt gick jättebra :)
En bild på min hiphop fame


1 kommentar:

  1. Va kul att det går så bra :)

    Jag har tömmkört honom en hel del när han stod hos mig :) brukade ha longerspöt med, och de låg på marken första delen av passen, sen plockade jag upp den när det var dags för galopp, kanske är det han kommer ihåg ;)

    SvaraRadera