måndag 18 juni 2012

härlig dag !

Idag har det varit en härlig dag ! :)
Vaknade halv åtta av en enorm huvudvärk, drog mig upp och tog en ipren, sen somnade jag om igen. Vaknade vid åtta, och det kändes som om huvudet skulle sprängas, och magen skulle vända sig ut och in.
Rökte och åt en halv macka (Fame blev glad som fick resten) sen stressade jag iväg till jobbet.
Byggde lego och tog det lugnt de först timmarna, sen var det lunch. Efter lunchen var huvuvärken och illamåendet som bortblåst !! :D


Byggde massor med legohus tillsammans med min stalker Carl, han är förövrigt världens gulligaste grabb!

När jag kom hem så gick jag ut i hagen och hämtade en lerig häst. Han har gått ute dygnet runt i över en vecka, och jag har varken borstat eller ridit honom :P
PEPPAR PEPPAR så hade han alla skorna kvar !
Jag trodde att han skulle vara en bomb idag, men han ville lyssna på mig idag :)
Jag red fram i skritt länge och gjorde volter mm. Travade lite, han kändes lite ofokuserad och tittade på annat. Men sen tänkte jag galopp och ändrade inte min sits något, och han började galoppera :D
Han lyssnade ganska bra i början. Men det blev mycket bättre mot slutet :) Han bockade endast en gång. Rekord!
Travade lite, och han kändes underbar !! Då saktade jag av och klappade honom massor !
Jag är så glad att det gick bra, han lyssnade på mig och det gicköver förväntan.
men..
Jag kände mig helt.. ja, omuskad typ. Det kändes som om jag inte ridit på något år, fast det egentligen bara gått en vecka, hälarna upp, händerna ner, benen flög runt som dem ville xD

Äh, nu ska jag börja göra något igen. Det känns som om jag varit lat länge, men egentligen är det bara en vecka sen jag red och höll på.. :P

Har mått dåligt i kroppen, haft ont överallt, haft svårt att sova. Jag tror att det har och göra med att jag inte varit fysiskt aktiv.

En jättegod middag åt jag med Eva, Janne, Thomas, Christer & Jenny.

1 kommentar: