lördag 2 juni 2012

tävlingen 13 maj

Den 13 maj så var det Ridtravartävling på Bullersta. Jag och Jessica ordnade den. Det var verkligen massor som skulle ordnas, men som tur var så hade Jessica koll på vad det var som skulle fixas så det blev lite lättare än om jag skulle fixar den själv.
Dagen började med att Tilda kom till stallet och hjälpte till att fixa hästarna.
Vi åkte till Bullersta och fixade dressyrbanan och allt som behöves fixas.
Tilda red E0 med Diamant, jag tror att hon red godkänd ritt :)

Jag red C1 med Nisse, det gick väl sådär kan man väl säga.. Jag var nervös och han hade mycket energi, så det blev många missförstånd inne på banan, men jag är ändå nöjd, för att det var första C1:an vi red. Han passade på en del ställen och var inte så jättestyrbar i galoppen.
Jag vet inte riktigt om det blev en godkänd ritt, jag ska kolla på mitt protokoll som ligger i någon av bilarna imorgon. Jag trodde inte att det blev en godkänd ritt eftersom jag hade 6 poäng för lite, men jag ska kolla imorgon för att jag kan ha räknat fel, isf vore det jättebra ! :D Man kan ju alltid hoppas iaf.

Jag skulle göra det praktiska provet för tävlingsledarutbildningen, så jag gick runt på anläggningen och kollade så att allt stod rätt till. Dock så  hade jag missuppfattat TR eller tänkt på vad som stor i förra för att jag hade sagt till Tilda att hon fick ha röda benlindor på Diamant när hon red, men dem fick jag plocka av sen :P
Men men, jag hade missat att skriva en funktionärslista som jag behövde göra för att bli godkänd tävlingsledare. Så jag ska försöka komma ihåg att skriva den idag eller imorgon och skicka in till Hannah sen :D

Jag var även med i hoppningen, hoppade 60 cm med Nisse. Felfritt i både grundomgången och omhoppningen, men dock så räckte det inte för en placering "/ Kom femma, men det gick lugnt och sansat och vi hann med att svänga och komma rätt på hindren :D
Film från grundomgången
Film från omhoppningen

Min älskade häst med den nya sadeln och det nya tränset :)

Mina fina grabbar

Dessa bilder är tagna av Daniela von Hansson
http://www.danielahansson.blogg.se/





Ska försöka att lägga in filmen från dressyren också, men det lär ta ett tag, så får göra det när jag inte har något annat att göra ;)

Kom hem med två rosetter och en nöjd häst :)
Diamant var nog också nöjd, roligt för honom att få åka iväg och göra roliga saker och se lite annat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar