onsdag 6 juni 2012

western

Har idag köpt mig en westernsadel :D
En jättegammal men hel en. Jag betalade 400 kronor för den och en westernsadelgjord.
Kollade upp vad en ny likadan gjord kostar på hööks, och bara den kostar 439 kronor !
Ena stiglädret var trasigt, så man kunde inte länga dem mer, men tjejen som sålde den trodde att jag kunde ha stiglädren på samma längd som henne, dvs där dem inte var trasiga, men tyvärr kunde jag inte det..
Jag tycker att dem är lite väl korta, kändes inte bekvämt.

men..
Jag funderade ett tag och höll på och vred och vände på sadeln, tillslut så skruvade jag isär några delar och kom på att man kan sätta ett par vanliga stidläder innanför de andra och behålla de gamla över så att det inte ser så puckat ut med två svarta stigläder bara. Så jag höll på ca en timme med det där, men jösses så bra det blev :D
syns kanske inte så bra på bilden, men det blev nog bra :)

ska prova att rida Diamant i den imorgon och se hur det känns, han är ju lite bredare än Nisse så det känns nog bättre :D
Nu ska jag bara hitta någon slags pad att ha under :) Finns nog någon filtliknande matta någonstans man kan använda över ett vanligt schabrak.

Åh vad jag skulle vilja ha en symaskin! Jag vill sy egna grejer till hästarna av gamla saker!
Vill göra någon slags westernpad, och har även en urgullig fleecefilt jag vill sy ett täcke eller ett schabrak + luva av, och om det skulle räcka skulle jag kunna göra benlindor också ;)
Jag ska nog fråga runt lite om det är någon som har en symaskin man kan få låna :D
Jag har blivit inspirerad av en tjej på facebook som gör massor av roliga saker till sin häst, jag vill också !

Men nu ska jag snart sova, jag uppdaterar imorgon :)

my cowboy dog ;)

min gulliga hund på bussen in till stan


1 kommentar:

  1. En riktig westernpad kommer du nog bli tvungen att skaffa dig, finns helt ok på börjes:) sadeln är ju inte stoppad så ett vanligt schabrak blir alldeles för tunt.

    sv: Tack!:)

    SvaraRadera