lördag 2 juni 2012

sista ridlektionen i skolan

I onsdags så var det sista ridlektionen med skolan för denna termin.
Jag hade med mig Nisse, och dagens övning var självständigt arbete med hjälp av läraren Helen.
Det gick ganska bra, fast Nisse hade inte blivit riden på några dagar, utan jag tömkörde honom dagen innan så att han inte skulle vara superduperpigg :P
Vi värmde upp ganska länge i skritt och jag fokuserade på att få honom mjuk och uppmärksam, travade igång honom ett tag och tänkte lika dant. Sen med galoppen sa Helen att jag skulle börja jobba honom direkt, då började han bocka och gjorde små skutt, men jag satt kvar ;)
Skrittade ett tag pga värmen. Började jobba honom i trav och tränade på att sitta ner. Då sa Helen att alla skulle trava av så var lektionen slut :P
Men fick en del bra ord på vägen, jag ska sträcka på mig och se stolt ut, för att jag har en fin häst. Ska även tänka på att inte låta honom trava så fort, utan trava i ett lugnt tempo för att bli stadig och bygga mer muskler :)

Kommer ha nytta av allt nu i sommar när det inte blir några lektioner :P

Vi brukar alltid vara snygga och matcha med allt, men jag kom inte på vad vi skulle ha på oss, så detta blev resultatet ;)

Min mongovän Mickis på en ko :)

Hela klassen.
Sandra, Mickis, Patti, Jag, Helen, Michelle, Matilda & Ellen :)

T H E  B E S T  !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar