onsdag 27 juni 2012

Kvällshoppning & shopping

Som rubriken lyder så har jag varit iväg på kvällshoppning på Ingelsta :)
Det var igår, (tisdag). Snälla Adrian körde häst för första gången, och det gick bra!
Var väääldigt nervös, men jag lärde mig banan snabbt och började rida fram. Det gick bra. Sen skulle jag hoppa några gånger, men Nisse stannade upp och sen hoppade.. Jag tänkte "aja, det var roligt sålänge det varade, jag kanske flyger av om han stannar på banan"
Men det gjorde han inte ! Han hoppade allt utan att riva !
Jag var ganska slarvig med vägarna, och på ett hinder tänkte jag på annat, så då tvekade han en sekund, men hoppade ändå :D En felfri runda på 60 cm, nästa gång (26/7) så höjer vi och hoppar 70 :D

Häromdagen så red jag på banan, jag köpte ett tvådelat pelhambett av en tjej för jag tänkte att jag skulle testa att rida på det. Han gick hur bra som helst. Jättemjuk och det var lätt att reglera tempot genom att bara röra på fingrarna lite :)
Nu har jag ännu ett bett att variera med vilket känns bra då jag nästan bara ridit på pessoabettet nu ett tag.
Här är en bild från ridpasset, han kändes lite mjuk som han ser ut att göra :)


Idag så åkte vi in till veterinären med Elvis för en kastration. Det hade gått bra, så nu hoppas vi att det läker ihop fint. Köpte ett halsband åt honom för 19 kronor & Fame fick ett likadant :)




Vi var även till hööks och handlade lite :) Dem hade rea !!! :D
Jag hade ett stämpelkort som var fullt, så jag fick 150 kronor rabatt, + att jag sålde min martingal som är för stor för 160 kronor :) Så det blev "billigt" idag :D

Detta var vad jag köpte,
Grimmor, röd + blå 26 kr/st
Skärp, 18 kr
Vantar, 15 kr
Pannband, 52 kr
Stallskor, 187 kr
Senskydd fram, 56 kr
Strykkappa bak, 48 kr.

Jättenöjd !

Men nu ska jag sova, upp och jobba imorgon bitti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar