torsdag 7 juni 2012

skolavslutning, yeeey.. eller ?

Idag var det skolavslutning. Vi började klockan ett och åt mat på något öde ställe, sen höll rektorn tal och stipendium och bla bla bla delades ut. Sen slutade vi!
Sommarlov! Det är i alla fall nice !
Dagen har inte alls varit så bra.. Som jag skrev på facebook
"En hund som slickar bort tårarna när jag är ledsen och lägger sig så nära hon kan och bara värmer mig det är underbart.
Jag älskar min hund mest av allt på denna jord ♥"
Jaja, vi åkte till hööks och köpte hovslagarverktyg för att det är alltid bra att ha, och jag fick tappskokompetens för någon månad sen så nu kan jag slå på skor. Diamant hade trampat på ena sidan på sin sko så den var helt skev, så jag fick kämpa som bara den för att få bort den, men tillslut så gick det. Jag riktade skon mot en järnbalk vi hade hemma, och sen slog jag på skon igen. Jag blev riktigt nöjd :) Enda problemet var kanske att jag inte fick in nitarna så bra i hovväggen, men jag raspade ner dem så att han i alla fall inte kan göra sig illa på dem :)
Hästarna fick vila idag för jag var helt skakig i benen efter jag fixat  med Diamants sko xD
Igår red jag och en kompis ut med hästarna, vi red ner till fotbollsmatchen i Tystberga. hahaha !
Sen red vi genom tystberga till några äldre bekanta, de blev jätteglada över att vi kom dit med hästarna :) Diamant ska få komma dit och äta upp deras gräsmatta någon dag :) Hästarna skötte sig verkligen superbra i samhället, jag är riktigt nöjd över gårdagen :)
Synd bara att denna dag blev dåligt.
Imorgon är det en ny dag så då får man väl hitta på något som jag blir glad av, kanske en körtur med min bästa Diamant :)

1 kommentar: