måndag 4 juni 2012

tråkiga väder


Det är ju så himla trist väder just nu. Har regnat i flera dagar och ska enligt mobilen göra det de flesta dagar den här veckan..

söndagIgår var det helt okej väder en stund på dagen. Så jag började med att rida Nisse. Först red jag till travbanan fram och tillbaka, det gick väl ganska bra, han höll på att bråka några gånger. Galopperade i full fart så jag höll på att springa in i några personer som var ute och gick, men hann bromsa i sista sekund ;)
Red även lite på banan och det gick väl okej.

Gick ut i hagen och hämtade Diamant mellan regnskurarna. Bestämnde mig för att köra en sväng med rockarden så att min hund kunde följa med. Det var roligt att ha sällskap, men jag tänkte ju inte på att det skvätter massa grus, så jag fick sitta och hålla för fames ögon medans jag körde. Ska nog försöka uppfinna ett par körglasögon till henne :D

Måndag

Idag så red jag Nisse på banan, det gick käpprätt åt helvetet. Han lyssnade inte varken på skänkeln eller på tygeltagen, så det blev bara en dragkamp som slutade 0-0. Eller kanske ett halvt poäng till mig, för jag bestämde mig för att rida ut istället :) Travade hela vägen till lugnet i en långsam trav där jag faktiskt kunde ställa honom åt båda hållen, tog en galopp sista biten innan jag vände, travade hemåt, fortfarande lugnt, gjorde lite skänkelvikningar och sen saktade jag av. ¨

 Imorgon ska jag till skolan hade jag tänk, det är liksom sista dagen innan skolavslutningen så man får väl ta sig i kragen och göra det då... Ska hem till mamma och ta en fika efter skolan iaf :)

Bild från i Januari iår, när jag precis hade börjat hitta några knappar på Nisse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar