onsdag 20 juni 2012

vill ha ..

Jag är ju lite av ett outfit freak! Allt ska matcha och vara snyggt.
Jag har väääldigt många grejer, och jag tycker det är roligt att få och köpa saker som jag vet kommer bli snyggt och kunna matcha mig och hästen.
Här är min garderob med schabrak, benlindor, luvor och några benskydd.
dock blev det lite fel när jag klippte ihop bilderna, jag har inte två set med rosa och turkost.

Jag har nästan allt jag vill ha nu med outfitar :)
Det som saknas som jag vill ha är ett turkost schabrak, och ett babyrosa schabrak.
Jag själv har tröjor som matchar nästan alla outfitar ;)
Jag har fått mycket fina grejer av min fina vän Mikaela !
Hackamore, kavaj, schabrak, benlindor, luva.. ja verkligen massor!
Men jag ska nog komma på något roligt som tack! :)

Det finns ju saker som man drömmer om, vill ha eller måste ha.
Jag tycker att en del saker man vill ha, måste man ha.
Det jag däremot inte tycker om är personer som får allt dem pekar på. Man ser välldigt mycket på olika bloggar om att personer ber sina föräldrar om saker och "klickar hem" saker nästintill varje dag. Typ som Kissie, men det är skillnad tycker jag.
Jag har inte grejer av dyra märken och sånt, då skulle jag aldrig använda dem.
Den sak som är av ett dyrt märke är de bruna benskydden uppe till vänster. Jag fick dem av min pojkvän i julklapp, men jag ville inte använda dem förrän 5 månader senare på en tävling. Jag är väldigt rädd om mina saker så dem håller ju länge. Men ibland är det nog dåligt att jag inte använder saker jag köper eller får bara för att jag vill spara dem till ett "speciellt tillfälle".

Jaja, detta kan ju vara min försäkring om något skulle gå illa och jag behöver pengar :P
Jag köper mycket saker begagnat, då behöver man inte vara lika rädd om det, och så kan man köpa mer saker för pengarna :)

Tänkte att jag skulle göra en kategori om utrustning, jag själv tycker det är roligt att kika in på hästbloggar och kolla på utrustningar. Skulle det vara kul?

Varit inne på hööks och lite andra sidor och tittar på grejer och jämfört priser mm.
Detta är något som ligger på gränsen, vill ha/måste ha.
Det turkosa schabraket skulle jag egentligen köpt på min födelsedag 30 april, men det fanns inte hemma då.
Sadelskydd måste jag nästan ha, jag har två sadlar, ett helt sadelskydd och ett trasigt.
Rosa bootsen är ju asfräna, ska man ändå köpa boots kan man ju likagärna köpa dem i snygg färg för samma pris som svarta vanliga :P
Handskar behöver jag då jag endast har ett par hela, som just nu är borta.. och jag tycker dessa duger.
Delta tänkte jag prova att ha på pessoan, och ska eventuellt prova ett pelham med delta isf.
Schabrak: 229:-
Sadelskydd: 59:-
Boots: 99:-
Handskar: 19:-
Delta: 59:-
Jag har stämpelkort på hööks som är fullt, så jag får alltså 150 kronor rabatt också :)

Och som jag sa, man har saker man drömmer om, vill ha eller måste ha.
Dessa saker är mellan drömmer om/vill ha.
Om jag skulle drömma om saker skulle dem kosta en förmögenhet.

Flugtäcke: 499:- Nisse skulle behöva ett nytt han får lite skav, men han klarar sig med det han har.
Westernträns: 189:- Detta ska jag få av mamma i slutet av denna månad :D
Westerntyglar: 99:- Dessa måste man ju ha om man har westernsadel och träns.
Pannband CH: 229:- Vill ha detta då mitt andra blingbling pannband har tappat ett tiotal stenar :(
Pannband med namn: 174:- Detta med texten Nisse.
Westernpad: 469:- Inget jag kommer köpa inom närmsta tiden. Men det är något jag drömmer om.

Långärmad tävlingströja: 179:- Denna vill jag ha fast i rosa eller marinblå.
Stallsko: 199:- rea. Jättebra att ha i stallet på vintern då man fryser extremt om fötterna i stålhätteskorna.
Jag tror att jag ska köpa dessa faktiskt.
Röda ridbyxor, det är snyggt !
Jag har bytt ett par ridstövlar jag inte kunde ha mot ett par röda ridbyxor och turkosa benskydd !! :D
Väntar med spänning på paket nu !! :D
Ridsportsförbundets kläder är ju riktigt fräna.
Men som sagt var, jag drömmer bara. drygt 300 kronor för en piké..  :(

Jag ringde till två olika ställen idag och frågade om dem hade jobb, men tyvärr :(
Jag ska söka vidare och se om jag hittar något. De flesta kräver ju körkort, och för att kunna ta körkort behöver jag ett jobb så att jag har råd att betala det. 

Detta blev ett långt inlägg, hoppas det var roligt att läsa lite om detta. Jag är just nu magsjuk så det blir ingen ridning eller några nya bilder på hästarna eller liknande då jag inte orkar röra mig för tillfället.

Ni får gärna komentera och ge tips på vad jag ska skriva om :)

4 kommentarer:

  1. jag bara ääälskar dina outfits :D
    tycker du borde skriva typ om du har någon åsikt om någonting, exempelvis olika bett.
    alltså om du provar någonting nytt så skriver du om det, hur der funkade och vad du fick för resultat.. negativa och positiva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också :D
      Hahahahaha men typ " Idag testade jag en ny grej, jag släppte ut Nisse utan täcke, det finns inga fördelar mer än täcket håller sig rent. Nackdelarna: Jag fick borsta flera timmar, sen var jag så trött i armarna och klockan började närma sig 23 så det blev ingen ridning. Det regnar massor och är mycket go och härlig lera, så jag släppte ut honom utan täcke igen :) Vi får se hur morgondagen ser ut" Hahahaha ;)

      Radera
    2. hahahahaha det är ju en variant xD
      ska väl publiceras under en rubrik av dagens utmaning (;

      Radera
  2. Jag red honom en del på pelham & de funkade bra!
    Gillar det bättre än pessoa iaf :) så testa Pelham med deltor :)

    SvaraRadera